Ο Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Ροδόπης Γιώργος Πεταλωτής, μαζί με άλλους 3 συναδέλφους του της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΠΑΣΟΚ, κατέθεσε στη Βουλή ερώτηση προς 4 Υπουργούς (Μεταφορών και Επικοινωνιών, Εσωτερικών, Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων), με θέμα την υποκριτική και ανεπαρκή κυβερνητική πολιτική στο μείζον ζήτημα της κυκλοφοριακής αγωγής και της Οδικής Ασφάλειας. Το πλήρες κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:
ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ
ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ
1. ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
2. ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
3. ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
4. ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ
ΘΕΜΑ: «Οδική Ασφάλεια και Κυκλοφοριακή Αγωγή»
Σε δελτίο τύπου που εξέδωσε το Υπουργείο Εσωτερικών μετά την “7η ευρεία σύσκεψη για θέματα οδικής ασφάλειας” ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα της σύσκεψης αλλά και ο προγραμματισμός της δράσης για την υλοποίηση του σχεδίου της Κυβέρνησης για την Οδική Ασφάλεια 2006-2010, σύμφωνα με το οποίο θα πρέπει να μειωθούν οι νεκροί από τροχαία ατυχήματα κατά τουλάχιστον 50% ως το 2010.
Σύμφωνα με στοιχεία του Υπουργείου Εσωτερικών, το 2000 έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους 2.037 άνθρωποι. Για να επιτευχθεί λοιπόν αυτός ο στόχος θα πρέπει οι νεκροί από τροχαία ατυχήματα το 2010 να μειωθούν στους 1.028. Δυστυχώς, όμως ο στόχος αυτός μοιάζει ουτοπικός και απίθανος ειδικά αν λάβουμε υπόψη ότι, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία του Υπουργείου Εσωτερικών, έως την 1η Δεκεμβρίου οι νεκροί από τροχαία ατυχήματα ανέρχονται ήδη στους 1422.
Στην ανακοίνωση αναφέρεται επίσης ότι τα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα παρουσιάζουν μικρή μείωση σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Επισυνάπτεται σχετικά συγκριτικός πίνακας του Υπουργείου Εσωτερικών με τα οριστικά στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας Ελλάδος (πώς γίνεται βέβαια τα στοιχεία της Ε.Σ.Υ.Ε. για την 1η -12-2008 να είναι οριστικά, ενώ η Ε.Σ.Υ.Ε. μόλις στις 28-11-2008 εξέδωσε προσωρινά στατιστικά στοιχεία για τον Σεπτέμβριο του 2008, είναι δύσκολο κανείς να αντιληφθεί) που αποκαλύπτει ότι το 11μηνο του 2008 σε σχέση με το αντίστοιχο του 2007 εμφανίζεται μείωση των νεκρών κατά μόλις 3,1%. Για να εμφανιστεί ακόμη μεγαλύτερο ποσοστό μείωσης, δηλαδή 3,5%, προσθέτουν σε άλλο πίνακα και την πρώτη μέρα του Δεκεμβρίου, κατά την οποία σημειώθηκε μόνο ένας θάνατος! Τα επικοινωνιακά τεχνάσματα του Υπουργείου Εσωτερικών αποδεικνύονται άνευ περιεχομένου καθώς έτερος συγκριτικός πίνακας για το διάστημα από 1-1-2008 έως 3-11-2008 δείχνει ότι δυστυχώς, η μείωση των νεκρών από τροχαία ατυχήματα ανέρχεται μόνο στο 2,4%.
Τα αποτελέσματα της σύσκεψης όμως, όπως τα περιγράφει το από 3-12-2008 δελτίο τύπου του Υπουργείου Εσωτερικών, είναι περισσότερο απογοητευτικά ακόμα και από τα στατιστικά στοιχεία, καθώς οι συναρμόδιοι κυβερνητικοί φορείς (υπουργεία ΠΕΧΩΔΕ, Μεταφορών, Εσωτερικών, Υγείας, Παιδείας) προτείνουν νομοθετικά μέτρα άνευ ουσίας και υπόσχονται να συναντηθούν για να (ξανά)συζητήσουν το μείζον αυτό ζήτημα στις 20-01-2009.
Μεταξύ των προτεινόμενων μέτρων – και πρώτο από όλα- η Κυβέρνηση προτίθεται να προβεί σε νομοθετική ρύθμιση για να εισπράττονται τα πρόστιμα από αλλοδαπούς παραβάτες του ΚΟΚ. Ενώ στη συνέχεια προτείνει την επεξεργασία διατάξεως προκειμένου για τροχαίες παραβάσεις μεγάλης βαρύτητας, όπως παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, να μην παρέχεται η δυνατότητα στον παραβάτη άσκησης ενδικοφανούς προσφυγής. Τα ανωτέρω μέτρα είναι τουλάχιστον ανούσια και φαιδρά όταν υπάρχουν θεμελιώδη ζητήματα οδικής ασφάλειας με τα οποία η Κυβέρνηση δείχνει ότι δεν προτίθεται να ασχοληθεί. Η Κυβέρνηση δυστυχώς φαίνεται ότι δεν έχει αντιληφθεί το μέγεθος του προβλήματος και αρέσκεται να αναλώνεται σε συσκέψεις άνευ περιεχομένου. Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι δεν υπάρχει ή -κι αν ακόμα υπάρχει- δεν εφαρμόζεται κάποιο ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης και αντιμετώπισης των τροχαίων ατυχημάτων στη χώρας μας.
Κατόπιν των ανωτέρω
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί
1. Ποιο είναι το σχέδιο δράσης της Κυβέρνησης σε όλους τους τομείς, προκειμένου να επιτευχθεί άμεσα ο στόχος της σημαντικής μείωσης των νεκρών από τροχαία ατυχήματα; Πώς η Κυβέρνηση προτίθεται να το υλοποιήσει και σε ποιο ακριβές χρονοδιάγραμμα;
2. Σε ποιες ενέργειες θα προβεί η Κυβέρνηση προκειμένου να υλοποιηθεί το πόρισμα της Διακομματικής Επιτροπής της Βουλής για την οδική ασφάλεια;
3. Υπάρχει πολιτική βούληση εκ μέρους της Κυβέρνησης για την επιβολή ενός ολοκληρωμένου προγράμματος αστυνόμευσης με στόχο την άμεση και σημαντική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων;
4. Προτίθεται η Κυβέρνηση, και αν ναι σε ποιο ακριβώς χρονοδιάγραμμα, να καθιερώσει στη πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση ειδικό μάθημα κυκλοφοριακής αγωγής και οδικής ασφάλειας;
5. Προτίθεται η Κυβέρνηση να αναμορφώσει τα όρια ταχύτητας στο εθνικό οδικό δίκτυο ώστε να ανταποκρίνονται στις πραγματικές υφιστάμενες συνθήκες;
6. Ποια μέτρα πρόκειται να ληφθούν για την αποκατάσταση των επικίνδυνων σημείων του οδικού δικτύου της χώρας και την ορθή σήμανση του;
7. Ποια άμεσα μέτρα πρόκειται να ληφθούν για την εφαρμογή του νομοθετικού πλαισίου σχετικά με τις διαφημιστικές πινακίδες και επιγραφές στο οδικό δίκτυο της χώρας;
8. Ποιες ενέργειες πρόκειται να γίνουν για τη διεύρυνση, συντήρηση και συνεχή λειτουργία και αξιοποίηση των πάρκων κυκλοφοριακής αγωγής;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου