Τρίτη, Ιανουαρίου 20, 2009

Ερώτηση για την Εγνατία Οδό

Ο Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Ροδόπης Γιώργος Πεταλωτής, κατέθεσε στη Βουλή ερώτηση προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και τον Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών, με θέμα την έλλειψη σταθμών εξυπηρέτησης στην Εγνατία οδό παρά την κυβερνητική προπαγάνδα περί «ολοκλήρωσης» του κλειστού αυτού αυτοκινητόδρομου που αναβαθμίζει όλη τη Βόρειο Ελλάδα.

Το πλήρες κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ

ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ

1. ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ

2. ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

ΘΕΜΑ: «Σταθμοί εξυπηρέτησης της ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ»

Για το ΠΑΣΟΚ, ήταν σταθερή επιλογή η προτεραιότητα κατασκευής και ολοκλήρωσης της Εγνατίας Οδού, έργου το οποίο πρακτικά έχει ταυτιστεί με τη φιλοσοφία μεγάλων και χρήσιμων στρατηγικών έργων κατά την περίοδο διακυβέρνησης της χώρας από το ΠΑΣΟΚ, πλούσιας άλλωστε σε σχετικά παραδείγματα. Η κατασκευή της Εγνατίας αποτελεί μια στρατηγική αναπτυξιακή επιλογή δικτύου υποδομών και όχι απλά μια οδική αναβάθμιση στον άξονα Ανατολής – Δύσης στη Βόρειο Ελλάδα, πράγμα που έχει αξιολογηθεί θετικότατα και από τους κατοίκους της Ροδόπης.

Παρά τον άστοχο επικοινωνιακό παροξυσμό εκ μέρους της Κυβέρνησης για την πρόοδο του έργου, το οποίο βαίνει μοιραία προς ολοκλήρωση παρά τα προσκόμματα που τέθηκαν και τίθενται από τη γενικότερη κυβερνητική δυσλειτουργία, είναι ανάγκη να αντιληφθεί η Κυβέρνηση ότι ο πήχης της αξιολόγησης από τους έλληνες πολίτες έχει – ορθά – ανέβει πολύ ψηλά. Ότι ο λαός απαιτεί ποιοτικές υποδομές σε λογικά χρονικά διαστήματα και με ανεκτό κόστος. Και η Κυβέρνηση έχει παρουσιαστεί επιεικώς ανέτοιμη να εξασφαλίσει αυτές τις προϋποθέσεις και στην Εγνατία Οδό.

Ανάμεσα σε πολλά σχετικά παραδείγματα και παρά την Κυβερνητική δέσμευση περί ολοκλήρωσης της Εγνατίας στο τέλος του 2008, χαρακτηριστικό παράδειγμα δυσλειτουργίας στη χρήση της στρατηγικής αυτής υποδομής αποτελεί το γεγονός ότι κανένας Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) δεν έχει ακόμη κατασκευαστεί, όταν ο σχεδιασμός τους και τα τεύχη δημοπράτησής τους ήταν έτοιμα από τον Απρίλη του 2003. Η εξέλιξη αυτή υποβαθμίζει σημαντικά το προφίλ και τη λειτουργικότητα του άξονα, στερώντας του το χαρακτηρισμό «σύγχρονος κλειστός Ευρωπαϊκός αυτοκινητόδρομος» που τόσο περήφανα προσδοκά ο μέσος πολίτης. Πρόκειται για 670 χιλιόμετρα κλειστής διαδρομής χωρίς τουλάχιστον πρατήρια βενζίνης, ως στοιχειώδη υπηρεσία! ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ συνεπώς οι κ.κ. Υπουργοί πότε θα κατασκευαστούν και θα λειτουργήσουν οι Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) που προβλέπονται για την Εγνατία Οδό.

Δεν υπάρχουν σχόλια: