Παρασκευή, Μαΐου 08, 2009

Ομιλία στη Βουλή για τη 2η δικογραφία προς
διερεύνηση της υπόθεσης του τ. υπουργού κ. Παυλίδη

Ο Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Ροδόπης Γιώργος Πεταλωτής τοποθετήθηκξε στην Ολομέλεια της Βουλής σχετικά με την πρόταση του ΠΑΣΟΚ για σύσταση Ειδικής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής για την παραπομπή ή όχι του τ. Υπουργού της Ν.Δ. κ. Αριστοτέλη Παυλίδη.

Παρακάτω παρατίθεται το πλήρες κείμενο της ομιλίας :

ΟΜΙΛΙΑ

ΓΙΩΡΓΟΥ ΠΕΤΑΛΩΤΗ
ΕΙΣΗΓΗΤΗ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ

ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΚΑΙ ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΕΠΙ
ΤΗΣ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΠΟΥ ΚΑΤΕΘΕΣΕ ΤΟ ΠΑΣΟΚ

ΓΙΑ ΣΥΣΤΑΣΗ ΕΙΔΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΓΙΑ
ΤΗ ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ ΠΡΟΚΑΤΑΡΚΤΙΚΗΣ ΕΞΕΤΑΣΗΣ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΗΣ 2ης ΔΙΚΟΓΡΑΦΙΑΣ
«ΠΑΥΛΙΔΗ»

Κυρίες και κύριοι, για άλλη μια φορά, δυστυχώς, ερχόμαστε στην αίθουσα αυτή για να συζητήσουμε την πρόταση του ΠΑΣΟΚ για την σύσταση Ειδικής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής για τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης, αυτή τη φορά για αδικήματα που φέρετε ότι ετέλεσε ο πρώην Υπουργός κ. Παυλίδης.

Είναι μια υπόθεση που μας την στέλνει ο Ανακριτής Ρόδου, μια υπόθεση που το ΠΑΣΟΚ καταξιώνοντας το θεσμικό του ρόλο προτείνει να συζητηθεί εδώ ενώπιον της Ολομέλειας της Βουλής. Βέβαια το κύριο γνώρισμα της συζήτησης είναι ότι για άλλη μια φορά η κυβερνητική πλειοψηφία, η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έδωσε εντολή στην κοινοβουλευτική της ομάδα να αποχωρήσει, όπως έγινε και στο Βατοπαίδι. Για άλλη μια φορά λοιπόν, η Νέα Δημοκρατία επαληθεύει την προαναγγελθείσα απόφασή της, εδώ και μια εβδομάδα περίπου, και αποχωρεί πλήρως από τις διαδικασίες, από τη συζήτηση και από την ψηφοφορία, και ολοκληρώνει τη μεθόδευσή της για πλήρη κατάρρευση, για πλήρη καταρράκωση και υπονόμευση του Συντάγματος, του Κανονισμού της Βουλής και των Νόμων, του ίδιου του δημοκρατικού πολιτεύματος που η πεμπτουσία του είναι η συζήτηση εδώ στην Ολομέλεια της Βουλής.

Ασεβεί λοιπόν η Νέα Δημοκρατία για άλλη μια φορά, ενώπιον της Βουλής, ενώπιον του ίδιου του Ελληνικού λαού και προωθεί συγκάλυψη και παραγραφή. Για άλλη μια φορά δυο δικαστικοί λειτουργοί, μια φορά ο Αντιεισαγγελέας Ρόδου πριν από δύο χρόνια περίπου και μια φορά ο Ανακριτής Ρόδου, στέλνουν την δικογραφία εδώ στη Βουλή, γιατί βρίσκουν ότι προκύπτουν στοιχεία που δημιουργούν υπόνοιες για την τέλεση αδικήματος από πρώην Υπουργό.

Για άλλη μια φορά πανικόβλητη η Νέα Δημοκρατία δεν μπορεί να αντέξει ακόμα μια μυστική ψηφοφορία, με αποτέλεσμα να οδηγούμαστε στη σημερινή άσχημη κατάσταση.

Για άλλη μια φορά έχουμε την ένοχη σιωπή της Νέας Δημοκρατίας στην αίθουσα αυτή.

Ο Ανακριτής Ρόδου ο κ. Λάζαρος Βαλσαμής διαβιβάζει στη Βουλή, χωρίς αυτή τη φορά να στείλει ενδιάμεσα τη δικογραφία στον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, με αποτέλεσμα να έχουμε εδώ και να συζητάμε αυτή την υπόθεση.

Να υπενθυμίσω την δικονομική πορεία της υπόθεσης πρώτα. Ότι ο Εισαγγελέας Πρωτοδικών Ρόδου ο κ. Οικονόμου, με έγγραφό του στις 24 Απριλίου 2007, λίγους μόλις μήνες πριν τις προηγούμενες εκλογές, τις εκλογές που μας πέρασαν, ζήτησε να διαβιβαστεί στη Βουλή η ίδια δικογραφία, διότι προέκυψαν όπως αναφέρει σαφώς στοιχεία, υπόνοιες διάπραξης ποινικών αδικημάτων του πρώην Υπουργού του κ. Παυλίδη.,p>

Ο κ. Σανιδάς αντί να διαβιβάσει απευθείας την υπόθεση στη Βουλή, δίνει την εντολή στον κ. Κονταξή τον Αντιεισαγγελέα του Αρείου Πάγου, ο οποίος με έγγραφό του διακριβώνει και αναγνωρίζει όλως αναρμοδίως και σε εντεταγμένη υπηρεσία για μια ακόμα φορά ότι δεν συντρέχει περίπτωση εφαρμογής του νόμου περί ευθύνης Υπουργών. Το έργο το έχουμε δει επανειλημμένως.

Μετά από καθυστέρηση δύο χρόνων και στα όρια της παραγραφής και μετά από ερώτηση των βουλευτών του ΠΑΣΟΚ για την πορεία της δικογραφίας αυτής της υπόθεσης, έστω και καθυστερημένα, ο διενεργών την ανάκριση Ανακριτής Ρόδου ο κ. Λάζαρος Βαλσαμής, διαβιβάζει απευθείας αυτή τη φορά την υπόθεση στη Βουλή. Αυτή είναι η δικονομική πορεία της υπόθεσης. Γι’ αυτό την έχουμε και συζητάμε εδώ πέρα.

Ως προς τα πραγματικά περιστατικά πολύ σύντομα, στα οποία συνίσταται ότι παρέχουν στοιχεία για υπόνοια τέλεσης αδικημάτων, συμπυκνωμένα τα εξής, και απ’ όπου προκύπτει ότι ο τέως Υπουργός είχε την βούληση να αναθέσει το επίδικο δρομολόγιο στην ΑΝΕ ΣΥΜΗΣ.

Η πρώτη διαδικασία της 23 Νοεμβρίου 2005 καθυστέρησε πέντε μήνες. Πολύ παραπάνω από τον εύλογο αναγκαίο χρόνο προετοιμασίας μιας νέας πρόσκλησης.

Δεύτερον. Οι ουσιώδεις όροι της πρώτης και της δεύτερης διαπραγμάτευσης διαφέρουν πάρα πολύ.

Τρίτον. Η προσφορά της ΑΝΕ ΣΥΜΗΣ έγινε δεκτή κατά παράβαση των όρων του διαγωνισμού και της πρόσθετης ανάθεσης, παρότι η ΑΝΕ ΣΥΜΗΣ δεν είχε την κυριότητα, διαχείριση, διάθεση εξουσίας του πλοίου ΠΡΩΤΕΥΣ μέχρι τις 9.1.2006. Είναι καταφανής παράβαση ουσιώδους όρου της πρόσκλησης.

Και τέταρτο και ως αποτέλεσμα είναι να ανατεθεί το συγκεκριμένο δρομολόγιο στην ΑΝΕ ΣΥΜΗΣ με μίσθωμα 15.000 ευρώ που απέχει κατά πολύ από το πρώτο μίσθωμα των 5.500 ευρώ. Εδώ δηλαδή έχουμε μια διαφορά, διαφυγόντα κέρδη από το δημόσιο, ζημία του δημοσίου, του Ελληνικού λαού, περίπου ενός εκατομμυρίου ευρώ.

Αυτά που λένε και ακούγονται έξω, για δεκαπέντε και είκοσι χιλιάδες ευρώ, καταλαβαίνουμε ότι είναι εικονικά. Δεκαπέντε χιλιάδες είναι το κατώφλι του νόμου για να είναι ένα αδίκημα το συγκεκριμένο αδίκημα της απιστίας κακούργημα. Έχουμε δηλαδή απώλεια, ζημία του Ελληνικού Δημοσίου κατά ένα εκατομμύριο ευρώ.

Αυτή είναι η πραγματικότητα. Είναι τέτοια η δυσαναλογία κόστους και ανάθεσης, που από τις επιδοτήσεις μόνο, όπως είπε και ο πρώτος εισηγητής, η πλοιοκτήτρια εταιρεία σε δέκα μόλις μήνες, έβγαλε τόσα χρήματα από τη διαφορά της επιδότησης που θα μπορούσε να αγοράσει ξανά το πλοίο.

Με όλα τα δεδομένα αυτά λοιπόν είναι σαφές ότι, προκύπτουν στοιχεία ικανά να θεμελιώσουν, «στοιχεία» αυτός είναι ο απαραίτητος όρος στη συγκεκριμένη φάση, στη συγκεκριμένη διαδικασία, να θεμελιώσουν τα αδικήματα, να διερευνηθούν τα αδικήματα περαιτέρω της παράβασης καθήκοντος κατ’ εξακολούθηση του 259 του Κ.Ποιν.Δ. και της απιστίας με περιουσιακή ζημία που υπερβαίνει τα 15.000 ευρώ, που τα περιγράφει το άρθρο 390 του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας.

Δύο μόνο στοιχεία γιατί ο χρόνος είναι πολύ σύντομος. Όσον αφορά το περιβόητο θέμα της σκανδαλολογίας. Εμείς δεν σκανδαλολογούμε. Εμείς έχουμε υποχρέωση όμως να διερευνούμε οτιδήποτε έρχεται στη Βουλή από τη δικαιοσύνη. Αλλιώς θα είμαστε επίορκοι, αλλιώς θα είχαμε αθετήσει τον όρκο της αποστολής μας.

Είναι σαφές ότι το ΠΑΣΟΚ έχει σε πρώτη προτεραιότητα την οικονομία και την πολιτική. Δεν μπορούμε να κλείνουμε τα μάτια μας όμως, όταν έρχονται τέτοιες υποθέσεις στο Κοινοβούλιο. Και αυτές οι υποθέσεις έχουν άμεση σχέση με την οικονομία, με την σκληρή καθημερινότητα.

Τα χρήματα που δαπανώνται, που δίνονται σε μίζες, τα χρήματα που χάνει το Ελληνικό Δημόσιο απ’ αυτές τις υποθέσεις, θα κάλυπταν πολλές ελλείψεις όπως είπε και ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Γιώργος Παπανδρέου, από το μεγάλο έλλειμμα που έχουμε σε κοινωνικό κράτος, σε υγεία, σε παιδεία, έτσι όπως φαίνεται σήμερα από την κατάρρευση της οικονομίας και της άσχημης κατάστασης της χώρας.

Εμείς σαν ΠΑΣΟΚ με τον Πρόεδρό μας έχουμε προτείνει και στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας τον κ. Παπούλια, αλλά και πιο πρόσφατα στο Κοινοβούλιο, συγκεκριμένα μέτρα καταπολέμησης της διαφθοράς και υπέρ της διαφάνειας και όχι απλά μέτρα, αλλά ένα σύστημα μέτρων που μας οδηγούν σε ένα νέο αναπτυξιακό μοντέλο.

Θα μου συγχωρήσετε κ. Πρόεδρε, να κάνω και μια αναφορά στο μεγάλο θέμα των άγονων γραμμών, που ακούμε τόσο καιρό και το ακούσαμε και προηγουμένως και από τον εισηγητή του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. τον κ. Δρίτσα, ότι για όλα αυτά φταίει ο νόμος Παπουτσή.

Ας μην ξεχνάμε ότι ο 2932/2001 ήταν ένας νόμος πρώτα απ’ όλα εναρμόνισης στην εθνική μας νομοθεσία με το Κοινοτικό Δίκαιο, τον οποίον υποχρεωτικά έπρεπε να ψηφίσουμε στη Βουλή των Ελλήνων και θεσμοθετήθηκε με το νόμο αυτό η Ρυθμιστική Αρχή Θαλασσίων Ενδομεταφορών όπως και το Συμβούλιο των Πλοϊκών Συγκοινωνιών.

Θεσμοθετήθηκε ένα γενικό δίκτυο ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών. Οργανώθηκε έτσι ώστε να υπάρχει μια λειτουργία της απελευθερωμένης μεν αγοράς, αλλά οργανωμένη και βέβαια υπήρχε και όριο ηλικίας. Με νόμους και Προεδρικά Διατάγματα μετά το 2004, η Νέα Δημοκρατία κατάργησε αυτή την ανεξάρτητη Αρχή, καταργήθηκε η προθεσμία, η 21η Ιανουαρίου που ήταν προθεσμία για τους διαγωνισμούς και για τις αναθέσεις, καταργήθηκε το υποχρεωτικό γενικό δίκτυο μεταφορών που υποχρέωνε όσους παίρνανε τα μεγάλα τα φιλέτα δρομολόγια, να κάνουν υποχρεωτικά και συγκοινωνίες στις άγονες γραμμές.

Από το 2004 σχεδόν για τις ίδιες άγονες γραμμές η επιδότηση από 40 εκατομμύρια ευρώ για τις ίδιες άγονες σχεδόν γραμμές επαναλαμβάνω, το 2009 προβλέπεται η επιδότηση να φθάνει στα εκατό εκατομμύρια ευρώ και με παροχή υπηρεσιών την ίδια, ή πολύ χειρότερη μάλιστα.

Και μάλιστα καταργήθηκε και το όριο ηλικίας των πλοίων που διαπλέουν αυτές τις γραμμές, άρα σε τι οφείλεται αυτή η κατάσταση στο Νόμο Παπουτσή όπως τον λέτε εδώ πέρα ευθαρσώς, ή σ’ αυτή την άσχημη νεοφιλελεύθερη κατάσταση την οποία ζούμε;

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, νομίζω ότι προκύπτει ότι έχουμε χρέος να ακολουθήσουμε την αποστολή μας σ’ αυτό το Κοινοβούλιο και να διαβιβάσουμε και εμείς με τη σειρά μας στο αρμόδιο Ειδικό Δικαστικό Συμβούλιο αυτή την υπόθεση, προκειμένου να μην μένουν σκιές, όπως θέλει όχι μόνο το ΠΑΣΟΚ, αλλά όπως φαίνεται και τα δυο κόμματα της Αριστεράς, τα οποία έμειναν για να ακολουθήσουν αυτή τη διαδικασία.

Ευχαριστώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: